نکات زیبایی, مراقبت و بهداشت

روش انتخاب کرم مناسب برای پوست چرب

کرم مرطوب کننده مانع خشکی پوست شده و گاها سبب بهبود آن می‌شود. کرم مرطوب کننده از پوست حساس حافظت نموده و می‌تواند سبب بهبود بافت پوست شود و مشکلات پوستی را ناپدید کند. اغلب کرم‌های مرطوب کننده مخصوص پوست خشک دارای ترکیبات قوی تری هستند و این موضوع به خود شخص بستگی دارد از چه نوع کرمی ‌استفاده کند که حاوی ترکیبات طبیعی باشد. از مهمترین مسائلی که میبایست به آن توجه نمود این است که محصول مورد استفاده باید دارای ترکیبات با کیفیت بوده که بتواند انواع خاص مشکلات پوست را رفع نماید.

چرا پوست برخی افراد چرب است؟

پوست چرب می‌تواند به علت عدم تعادل هورمونی، عوامل ژنتیکی، و یا سبک زندگی ناسالم بوجود آید. اگرچه نمی‌توان با عامل ژنتیک مقابله کرد اما راهکارهایی وجود دارد که با انجام آن‌ها می‌توان از فعالیت زیاد غدد چربی‌ پوست پیشگیری نمود.
توصیه می‌شود هیچگاه بدون استفاده از ضد آفتاب در معرض نور خورشید قرار نگیرید. از مصرف مواد قندی و غذاهای سرخ‌شده و فرآوری‌شده، لمس مکرر صورت و استرس زیاد تا حد امکان دوری کرده و همچنین برنامه روزانه مراقبت از پوست‌ چرب را پیروی نمایید که شامل مراحل اعم از استفاده منظم از محصولات پاک کننده پوست چرب همچون ژل یا فوم شستشوی صورت و کرم آبرسان است.

چرا باید از کرم برای پوست چرب استفاده کرد

چرا باید از کرم برای پوست چرب استفاده کرد؟

در صورتی که قصد دارید پوست چرب سالمی داشته باشید، لازم است اقداماتی انجام دهید اما وقتی نوبت به آبرسانی پوست می‌رسد، این اقدامات کافی نخواهند بود؛ چرا که رطوبت پوست با چربی آن متفاوت خواهد بود. درحالی‌که سعی می‌کنید از ترشح بیش از حد چربی توسط غدد تولید کننده چربی پیشگیری نمایید، هم‌زمان می‌بایست رطوبت پوست را حفظ کنید.
هر فرد باید صورت خود را به ‌طور منظم بشوید تا با پاکسازی چربی‌های اضافی از آسیب‌های احتمالی آن همچون بزرگ شدن منافذ پوست و ایجاد جوش در امان بماند. همچنین آلودگی‌ها و مواد آرایشی یا باقی‌مانده محصولات مراقبت از پوست هم باید از سطح پوست پاکسازی شود. پس از آن لازم است پوست با کرم‌ مخصوص پوست چرب و لوسیون‌ها آبرسانی شود.

بیشتر بخوانید: بهترین مولتی ویتامین برای پوست

کدام نوع کرم برای پوست چرب مناسب است؟

پوست چرب دارای ویژگی‌های مثبت و منفی است. پوست چرب به عنوان پوستی که مستعد جوش است، مشهور است اما نکته قابل توجه این است که پوست چرب در مقایسه با سایر پوست‌ها در برابر چین ‌و چروک و پیری زودرس مقاوم‌تر خواهد بود. نکته حائز اهمیت دیگر انتخاب کرم برای پوست چرب فرمولاسیون آن است که سبب می‌شود در عین حفظ ویژگی‌های مثبت یک پوست چرب ، از مضرات احتمالی آن جلوگیری کند.

نکته‌های مهم در هنگام استفاده از کرم مرطوب کننده

  1. با ملایمت کرم مرطوب کننده بمالید.
  2. از مقدار کمی کرم مرطوب کننده استفاده کنید.
  3. مرطوب کننده را روی صورت نمناک کرم بمالید.
  4. قبل از استفاده از مرطوب کننده اول صورتتان را بشویید.
  5. نکات طلایی در مورد کرم مرطوب کننده برای پوست چرب

کرم‌ مناسب پوست چرب

تغذیه‌ی پوست از درون فراموش نشود

استفاده از کرم‌های مرطوب کننده بسیار توصیه میشود، اما کافی نیست. جهت داشتن پوستی سالم و شاداب میبایست یک رژیم غذایی مناسب داشته باشید.

انتخاب درستی داشته باشید

اگر پوست شما چرب است در هنگام خرید کرم مرطوب کننده، حتما از  عدم وجود عوامل چربی‌زا در کرم مورد نظر مطمئن شوید.

قیمت بالا نشانگر کیفیت بالا نیست

پیش از خرید کرم مرطوب کننده حتما این نکته را در نظر بگیرید که قیمت زیاد یک کرم مبتنی بر کیفیت بالای آن نیست، شما در هنگام انتخاب کرم مرطوب کننده خود بیشتر به کیفیت و کارایی آن کرم توجه کنید.

زمان مناسب برای استفاده

بهترین زمان برای استفاده از کرم مرطوب کننده سه دقیقه پس از حمام است. کرم مرطوب کننده قبل از خواب بسیار مهم است. برای داشتن یک پوست خوب، سعی کنید شب‌ها به پوست خود کرم مرطوب کننده بزنید.

استفاده از کرم دور چشم

همانطور که می‌دانید پوست دور چشم‌ها نازک و حساس است، در نتیجه پیشنهاد می‌شود که برای مرطوب کردن پست دور چشم‌ها حتما از یک کرم دور چشم استفاده کنید.

آقایان هم از کرم مرطوب کننده استفاده کنند

مراقبت از پوست، استفاده از پاك كننده و مرطوب كننده ها تنها مخصوص بانوان نیست. توصیه می‌شود آقايان نیز بايد به اندازه خانوم‌ها به سلامت پوست خود اهمیت دهند.

بیشتر بخوانید: دلیل مرطوب‌ نگه داشتن پوست صورت

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی نحوه خرید بهترین کرم برای پوست چرب پرداختیم. همانطور که می‌دانید پوست چرب مستعد آکنه بوده و بسیار حساس است؛ در نتیجه انتخاب کرم مناسب برای این نوع پوست بسیار حائز اهمیت است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.