نکات زیبایی

راه های از بین بردن خط لبخند

خط خنده چین‌هایی هستند که از دو طرف بینی به گوشه‌ی دهان امتداد دارند و گاهی اوقات با کمی انحناء در زیر لب، ظاهر پرانتز مانندی را ایجاد می‌کنند. این خطوط ممکن است نسبتاً عمیق، یا تا حدی عمیق باشند که به نظر می‌رسد پوست صورت بر روی خط خنده افتاده است. بیشتر افراد هنگامیکه به سن 40 سالگی می‌رسند، این نشانه ها را در خود می‌بینند. اگرچه جوانانی که دارای گونه‌های برجسته هستند نیز ممکن است خطوط خنده را در صورت خود داشته باشند. به مرور این خطوط اغلب عمیق‌تر شده و چهره فرد را مسن جلوه می‌دهد.

علل و عوامل ایجاد خطوط خنده

گرچه پیدایش خط لبخند بخشی از روند طبیعی پیری به حساب می‌آید، اما عواملی وجود دارند که در پیدایش زود هنگام این خطوط آن‌ها را یاری می‌کنند. عوامل محیطی، مانند اشعه‌ی ماوراء بنفش (UV) خورشید و سیگار کشیدن، می‌تواند موجب خشکی پوست شما شود و در نتیجه این چین و چروک‌ها زودتر خود را نشان دهند. نداشتن برنامه غذایی مناسب و نوشیدن بیش از حد الکل سبب می‌شود در سنین جوانی شاهد چین و چروک و خطوط خنده در صورت خود باشید و نیاز به درمان خط لبخند داشته باشید.

بیشتر بخوانید: چگونه پوست جوان و درخشانی داشته باشیم؟

از بین بردن خط لبخند به روش طبیعی

با به وجود آمدن خط خنده کم کم این مسئله به یکی از دغدغه های فرد تبدیل می‌شود. ممکن است افراد قبل از هر چیز، به دنبال روش های طبیعی و خانگی برای رفع این خطوط باشند. پزشکان و متخصصان پوست و زیبایی، روش هایی را برای پیشگیری از ایجاد و بیشتر شدن خط لبخند پیشنهاد می کنند. بعضی از این پیشنهاد ها عبارتند از: نوشیدن آب کافی، خواب بموقع و کافی، دوری از استرس، عدم استعمال دخانیات، استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF مناسب و سبک زندگی سالم می‌باشند.البته در کنار توصیه های پیشگیرانه بالا، روش‌های خانگی برای کاهش چین و چروک های پوستی از جمله خط لبخند پیشنهاد می‌شود.

ماساژ دادن پوست به عنوان یکی از روش های طبیعی حذف خط خنده است. می توان پوست اطراف لب و دهان را با روغن زیتون ماساژ داد. روغن زیتون حاوی ویتامین های A، D، K، E و خواص ضد پیری می باشد و جهت حذف خط لبخند بسیار موثر است. یکی دیگر از این روش ها، ماساژ پوست و نواحی خط لبخند با روغن نارگیل است. روغن نارگیل دارای تاثیرات چشمگیری برای جلوگیری از پیری پوست و حذف خط لبخند می باشد. این روغن با خاصیت رطوبت رسانی بالا، از کمبود آب در پوست جلوگیری می کند. استفاده از آن یکی از بهترین روش های طبیعی برای محو خطوط خنده است. پیشنهاد می‌شود برای یکبار هم که شده از این روغن‌های فوق العاده استفاده نمایید تا تاثیرات آن را مشاهده کنید.

از بین بردن خط خنده

دیگر روش‌های از بین بردن خط خنده

لایه برداری با استفاده از لیزر

لایه‌برداری پوست با استفاده از لیزر یکی دیگر از روش‌های موجود برای از بین بردن خط خنده است. در این روش درمانی، از تکنولوژی لیزر برای برداشتن پوست آسیب دیده و تحریک تولید کلاژن جدید استفاده می‌شود. این روش سبب پوست نرم‌تر شدن و هموارتر شدن پوست خواهد شد. لیزر مناطق خاصی را در اطراف بینی و دهان نشانه می‌گیرد. به طور معمول این روش تنها با استفاده از بی‌حسی موضعی صورت می‌گیرد. اشعه‌های متمرکز نور لیزر پوست آسیب دیده را از بین برده و تولید کلاژن را تحریک می‌کنند تا خطوط و چین و چروک‌ها را پر کند.

همچنین، این روش سریع بوده و معمولاً 30 تا 45 دقیقه طول می‌کشد. شایع‌ترین عارضه‌ی جانبی ناشی از لایه‌برداری پوست با لیزر، ناراحتی در طول عمل و پس از آن و همچنین قرمز شدن پوست است که در عرض چند روز پس از انجام عمل از بین خواهد رفت. پیشنهاد می‌شود تا به مدت چند هفته پس از انجام رفع خط خنده از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنند تا خطر آفتاب‌سوختگی به حداقل برسد. برای برخی از بیماران، به‌خصوص افرادی با رنگ پوست تیره و یا افرادی که از داروهای رفع جوش مثل آکوتان استفاده می‌کنند، لایه‌برداری پوست با کمک لیزر ممکن است سبب تغییر رنگ پوست آنان شود.

تزریق چربی

روش دوم تزریق چربی است. در این روش از نظر افزایش حجم منطقه‌ی انجام تزریقات مشابه روش تزریق ژل می‌باشد. تفاوت آن با تزریق ژل در این است که در این روش از چربی بدن خود فرد به‌جای مواد مصنوعی استفاده می‌شود. این چربی با استفاده از لیپوساکشن از یک قسمت از بدن فرد (معمولاً منطقه‌ی باسن یا شکم) برداشته شده و سپس به منطقه‌ی مورد نظر تزریق می‌شود. مقداری از چربی تزریق شده به درون پوست باز جذب می‌شود اما مقدار زیادی از آن برای مدت‌زمان طولانی در صورت شما باقی می‌ماند که به معنی ماندگاری بالای آثار این روش درمانی است.

تزریق ژل

برای رفع خط خنده می‌توان از تزریق ژل استفاده نمود. خط خنده عمیق با تزریق ژل در منطقه‌ی اطراف آن‌ها از بین می‌رود. بدین ترتیب حجم از دست رفته در این ناحیه بازگشته و این خطوط نیز محو می‌شوند. هدف از انجام تزریقات در منطقه‌ی خط خنده، هموار کردن حجم پوست و ایجاد ظاهر جوان و با طراوت می‌باشد. انجام این روش درمانی کمتر از یک ساعت طول می‌کشد و در مطب پزشک متخصص صورت می‌گیرد. در ابتدا یک کرم بی‌حس‌کننده بر روی پوست شما قرار داده می‌شود و یا ممکن است ژل تزریقی حاوی داروی بی‌حسی باشد. سپس تزریق ژل با استفاده از یک سوزن نازک به مناطق مشخص شده بر روی گونه‌ها و بخش میانی صورت انجام می‌شود. این تزریقات سبب افزایش حجم پوست شده و خط خنده را از بین می‌برد.

تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس یک روش آسان و بدون نیاز به جراحی برای از بین بردن و درمان خط خنده محسوب می‌شود. البته طرز عمل این روش با روش‌هایی مثل تزریق ژل و تزریق چربی بسیار متفاوت است. بوتاکس ماده‌ای است که در محل تزریق، مانع از انقباض عضلات می‌گردد. این به معنی شل شدن عضلاتی است که سبب ایجاد چین و چروک شده‌اند و درنتیجه این چین و چروک‌ها محو می‌شوند. همانند روش تزریق ژل، ماندگاری بوتاکس حدود چند ماه می‌باشد. برای حفظ آثار درمان می‌توان تزریق بوتاکس را مجددا انجام داد‌.

راه های از بین بردن خط لبخند

لیفت صورت

لیفت صورت یکی دیگر از روش‌های مدرن و تأثیرگذار جهت رفت خط خنده می‌باشد. لیفت صورت برای از بین بردن خط خنده و درمان افتادگی بافت‌های بخش میانی صورت طراحی شده است. این عمل با ایجاد برش‌هایی در پشت گوش و در زیر موها در قسمت جلوی گوش انجام می‌شود. از طریق این بریدگی‌ها می‌توان ساختارهای زیرین را تنظیم نمود و پوست و بافت‌های اضافی را برداشت. سپس متخصص و یا جراح با دقت پوست باقیمانده را کشیده و آن را سفت می‌کند تا افتادگی و چین و چروک‌ها از بین بروند. عمل لیفت صورت می‌تواند چین و چروک‌های دور چشم را نیز علاوه بر خطوط ایجاد شده در ناحیه‌ی گونه‌ها محو کند. این توانایی، عمل لیفت صورت را به یکی از روش‌های ایده آل برای افرادی که می‌خواهند سن خود را سال‌ها کاهش دهند تبدیل کرده است.

سخن پایانی

با افزایش سن و از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست، در پوست صورت چین و چروک هایی نمایان می‌شوند و از همه مهمتر خط خنده ظاهر می‌شود. برای رفع این چین و چروک‌ها و خطوط روش‌های بسیاری وجود دارند که بدون نیاز به جراحی صورت می‌گیرند. در این مقاله به متدها و روش های گوناگونی اشاره کردیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.