مراقبت و بهداشت

معرفی خواص روغن آرگان برای پوست

خواص بی‌نظیر روغن آرگان برای صورت موجب شده در سال‌های گذشته در بسیاری از محصولات بهداشتی از آن استفاده شود. این روغن سرشار از مقدار زیادی ویتامین E، اسیدهای چرب ضروری و آنتی‌اکسیدان بوده و به طلای مایع شهرت دارد. عناصر تشکیل دهنده و مفیدی که در این روغن وجود دارند جهت سلامت پوست الزامی هستند.

آیا روغن آرگان برای صورت شما مناسب است؟

روغن آرگان برای انواع پوست بسیار موثر و مناسب است؛ چرا که درست در وسط طیف چربی قرار می‌گیرد. نه خیلی سنگین و نه خیلی سبک خواهد بود و به راحتی جذب پوست می‌شود و همچنین بسیار مرطوب کننده است. می‌توان یک یا دو قطره روغن آرگان را به طور مستقیم بدون روغن حامل و ترکیب آن با سایر روغن‌های گیاهی استفاده نمود.

خواص روغن آرگان برای پوست

معرفی خواص روغن آرگان برای صورت

همانطور که می‌دانید درختان آرگان متلعق به جنوب غربی مراکش بوده و در منطقه‌ای نیمه بیابانی رشد می‌کند. روغن آرگان از هسته میوه این درختان خارج می‌شود. ویتامین E و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این روغن، تا میزان زیادی به از بین رفتن لک‌ها و بهبود سریع زخم‌ها کمک می‎کنند.

  • خواص روغن آرگان برای لک صورت

در صورتی که روی پوستتان لک‌های ناشی از آکنه، زخم یا حتی عوامل دیگر وجود دارد، دیگر نباید نگران باشید. با استفاده از خواص روغن آرگان برای لک صورت به راحتی می‌توانید این لک‌ها را رفع نمایید و پوستی صاف و یکدست داشته باشید. ترکیبات آنتی‌اکسیدانی و ویتامین E تا حد زیادی لک‌ها را کم‌رنگ می‌کنند یا آن‌ها را از بین خواهند برد.

  • خواص روغن آرگان برای چاقی صورت

از دیگر خواص جالب روغن آرگان، می‌توان به کمک به چاق شدن صورت اشاره نمود؛ زیرا ویتامین E موجود در روغن آرگان، وارد منافذ باز پوست شده و سبب جوانسازی و پر شدن صورتتان خواهد شد. در صورتی که در پی چاقی صورت هستید پیشنهاد می‌کنیم روزانه از روغن آرگان استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید: درمان و‌ مراقبت از صورت زبر

  • خواص روغن آرگان برای جوانسازی پوست

از آنجا که روغن آرگان یک مرطوب کننده فوق‌العاده بشمار می‌رود، با تزریق آب به سلول‌های پوستی موجب از بین رفتن چروک‌های سطحی و کاهش عمق چروک‌های عمیق می‌شود. همچنین، این روغن در هیدراته کردن پوست و افزایش استحکام و سفتی آن نیز تاثیرات بی‌نظیری خواهد داشت.

  • سالم و درخشان کردن پوست

روغن آرگان به علت دارا بودن آنتی‌اکسیدان و اسیدهای چرب ضروری، پوست را ترمیم و بازسازی می‌کند. توصیه می‌شود هر شب پیش از رفتن به تختخواب، میزان اندکی از روغن آرگان را روی صورتتان ماساژ دهید تا پوستتان صاف و درخشان شود.

  • خواص روغن آرگان برای درمان جوش صورت

همانطور که اشاره شد، روغن آرگان یک ضد التهاب عالی بشمار می‌رود و افرادی که مبتلا به آکنه هستند، می‌توانند از خواص طبیعی و ضد التهابی روغن آرگان برای پیشگیری و درمان جوش صورت بهره ‌مند شوند. همچنین، با استفاده از روغن آرگان می‌توانید به تدریج اسکارهای ناشی از جوش را نیز از بین ببرید.

  • روغن آرگان برای پیشگیری از پیری زودرس

بودن در معرض نور خورشید و آلودگی هوا، موجب تجمع رادیکال‌های آزاد روی پوست و رفع رطوبت آن می‌شوند. در نهایت پوستتان خشک شده و در معرض پیری زودرس قرار می‌گیرید. روغن آرگان با کمک ویتامین E صدمات رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌نماید. همچنین، این روغن سرشار از ساپونین بوده که علاوه بر افزایش رطوبت پوست، موجب سفت شدن، افزایش درخشش و کشسانی پوستتان نیز می‌شود.

خواص روغن آرگان

آیا روغن آرگان پوست را روشن می‌کند؟

در کنار خواصی که پیش‌ تر به آن‌ها اشاره نمودیم، روغن آرگان‌ تاثیر چشمگیری در روشن کردن پوست به همراه دارد. در‌ مجموع لک‌ها به دلیل علل گوناگونی اعم از بیماری‌هایی همچون ملاسما یا هایپرپیگمانتاسیون بوجود می‌آید. عواملی مانند سوختگی، جوش و آکنه، عدم استفاده از کرم ضد آفتاب و … نیز سبب بالا رفتن تولید ملانین و ایجاد لک و تیرگی خواهد شد. اما روغن آرگان با دارا بودن خواص آنتی‌باکتریال و ضد عفونی کنندگی، موجب لایه‌برداری پوست، کاهش سلول‌های مرده و افزایش سلول‌های جوان می‌شود که همه این عوامل در‌ نهایت موجب روشن‌تر شدن رنگ پوستتان خواهند شد.

سخن پایانی

روغن آرگان سرشار از ویتامین E و سایر اسیدهای چرب است. روغن آرگان به عنوان یک روغن گیاهی سبک محسوب می‌شود و به سرعت جذب پوست می‌شود. این روغن سبب آبرسانی، تغذیه و مرطوب نگه داشتن پوست برای مدت طولانی می‌شود. اگر در شرایط خشک و سرد سکونت دارید به این روغن نیاز خواهید داشت. حتی می‌توانید مرطوب کننده معمولی خود را با این مرطوب کننده جایگزین نمایید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.