نکات زیبایی

از بین بردن تیرگی‌های پوست

همه افراد به دنبال داشتن پوستی روشن‌تر، شفاف تر و سالم‌تر هستند. اگر می‌خواهید رنگ پوست خود را روشن کنید، روشی که برای روشن کردن رنگ پوست خود انتخاب می‌کنید بسیار حائز اهمیت است. پوست از بزرگترین ارگان های بدن به حساب می‌آید. این بخش بزرگ و وسیع، گاهی اوقات رو به تیرگی می‌رود.

همانطور که میدانید پوست روشن می‌تواند در زیبایی تاثیر چشمگیری داشته باشد. از گذشته تا به امروز، روشن کردن پوست طرفداران بسیار زیادی داشته است. عمل روشن‌سازی رنگ پوست یک روش درمانی کارآمد برای تقریباً همه‌ی افراد است که می‌تواند ظاهر پوست آنها را به شکل قابل‌توجهی بهبود بخشد.

عوامل تیرگی پوست صورت و بدن

کم‌آبی (دهیدراتاسیون)

ننوشیدن آب کافی ظاهر پوست را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که بین نوشیدن آب کافی و داشتن پوست سالم، ارتباط بسیار قوی‌ وجود دارد. نوشیدن مقدار زیادی آب به افزایش آبرسانی به سطح پوست کمک می‌کند. استفاده از سرم‌های آبرسان صورت نیز می‌تواند در به دام انداختن رطوبت در لایه‌های فوقانی پوست مفید باشد.

مصرف تنباکو (سیگار و قلیان)

استعمال دخانیات یک مسئله بسیار مهم در پیری زودرس پوست بشمار می‌آید. مصرف موادمخدر و یا سیگار می‌تواند تولید کلاژن را مختل و فیبرهای الاستیک و بافت‌های پیوندی پوست را تجزیه کند و از بین ببرد. همچنین می‌تواند استرس اکسیداتیو یعنی عدم تعادل بین رادیکال‌های آزاد و آنتی اکسیدان‌ها را در سلول‌های پوستی بالا ببرد. همگی این فاکتورها می‌توانند سرعت فرایند پیری را بیشتر کرده و سبب تیرگی پوست شوند.

تجمع سلول‌های پوستی مرده

به طور طبیعی سلول‌های مرده‌ هر روز پوسته ریزی می‌کنند و سلول‌های جدید جایگزین آن‌ها می‌شود‌. اگرچه گاهی سلول‌های مرده با سرعت و روال طبیعی جدا نشده و روی سطح پوست تجمع می‌کنند. این مسئله سبب خشک شدن، فلس مانند شدن، کدر و تیرگی پوست و عدم یکنواختی رنگ آن می‌شود.

استفاده‌ ناکافی از مرطوب‌کننده

استفاده بسیار کم یا ناکافی از کرم مرطوب‌کننده، به خصوص اگر پوستتان خشک باشد، می‌تواند سلامت و شادابی پوست‌تان‌ را تحت تاثیر قرار دهد. به طور روزانه مصرف مرطوب‌کننده در دو مرتبه می‌تواند به آبرسانی پوست و محافظت از لایه‌ فوقانی ظریف آن کمک نماید.

پیری

بیشتر افراد سن پیری را تجربه خواهند کرد. پیری پوست نیز یک امر طبیعی و جدایی ناپذیر است. هیچکس نمی‌تواند فرایند پیری را کنترل نماید و یا از آن فرار کند. اما می‌توان با داشتن یک روتین درست و مطابق پوست، پوست را برای سالم و جوان ماندن، تغذیه و آبرسانی کرد.

بیشتر بخوانید: چگونه لک های صورت را از بین ببریم؟

خشکی پوست

پوست خشک می‌تواند سریعا کدر و بی‌حال شود. این مسئله به خصوص در ماه‌های سرد که هوا خشک است، یا در صورت زندگی در شرایط آب‌ و هوایی با رطوبت کم، قابل ‌مشاهده تر است.

مزایای رفع تیرگی پوست صورت و بدن

مزایای رفع تیرگی پوست صورت و بدن

  • بهبود رنگ پوست
  • کمک به ایجاد ظاهر مطلوب در بیمار
  • درمان مشکلات مربوط به رنگدانه ها
  • روشن کردن رنگ پوست تا چند درجه
  • درمان پوست آسیب دیده توسط نور خورشید
  • درمان لکه‌های ناشی از افزایش سن و ایجاد ظاهری جوان‌تر

راه‌کارهای طبیعی از بین بردن تیرگی پوست

خیار

خیار یکی از مواد طبیعی به شمار می‌رود که اگر قصد دارید از تیرگی پوست خود خلاص شوید نباید آن را از دست بدهید، خیار یکی از شناخته شده ترین درمان‌های خانگی برای مقابله با سیاهی دور چشم نیز است. ابتدا خیار را به قطعات نازک برش دهید و برش‌ها را به مدت 5 تا 10 دقیقه روی پوست بگذارید تا با این کار پوستی صاف، نرم، جوان و درخشان داشته باشید.

سیب زمینی

همانطور که میدانید سیب زمینی سرشار از ویتامین C است، پس قاعدتا آنها باید خاصیت روشن کنندگی را داشته باشند. در نبود سیب زمینی، سایر سبزیجات غنی از ویتامین C مانند گوجه فرنگی و خیار نیز می توانند همین کار مشابه را برای شما انجام دهندو پوست شما را سفید و درخشان سازند.

ویتامین C

به طور معمول ویتامین C در ترکیب بیشتر کرم ها استفاده می شود. اما استفاده مستقیم از سیب زمینی روی پوست می تواند تاثیر بهتری بر دریافت این ویتامین داشته باشد. طبق دستور چندین مرتبه در هفته از سیب زمینی روی پوست خود استفاده نمایید.

ابتدا می‌بایست سیب زمینی ها را به دو نیم تقسیم کنید و یا به صورت ورقه‌ای برش دهید. برش ها را روی قسمت های تیره پوست خود قرار دهید.منتظر بمانید تا رطوبت پوست کاملا خشک شود: سپس پوست را با آب گرم شست و شو دهید.

زردچوبه با آلوئه ورا

از گذشته تا به امروز زردچوبه به عنوان یک ادویه محبوب شناخته می‌شود و یک لایه بردار طبیعی نیز بوده است که می‌تواند مشکلات پوست شما را درمان کند. زردچوبه حاوی ویتامین C است که همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم برای روشن شدن پوست مفید است. آلوئه ورا هم یک ماده طبیعی قوی برای التیام، روشن کنندگی و ضد پیری پوست است.

برای تهیه‌ی این ماسک روشن کننده نصف قاشق غذاخوری زردچوبه را با دو قاشق چای‌خوری آلوئه ورا به صورت مخلوط درست کنید و سپس آن را به قسمت مورد نظرتان ماساژ دهید و منتظر بمانید 20-30 دقیقه روی پوست بماند سپس آن را بشویید. برای کسب نتیجه دلخواه، این ماسک را بیشتر روز های هفته استفاده نمایید.

از بین بردن تیرگی‌های پوست

آب لیمو

آب لیمو جهت بهبود رنگ پوست و مقابله با مشکلات مختلف پوستی استفاده می‌شده است. اسیدهای آن نه تنها می‌توانند پوست را به آرامی روشن کنند، بلکه لایه بالایی پوست شما را نیز جدا می‌کنند و به عنوان یک روشن کننده طبیعی پوست به شمار می‌روند. آب لیمو خالص می‌تواند سبب تحریک پوست شود، همچنین مخلوط کردن آب لیمو با آب می‌تواند یک راه حل طبیعی باشد.

تنها میبایست آب لیمو را با استفاده از یک پنبه روی پوست خود بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند سپس آن را با آب ولرم شستشو دهید. برای کسب نتیجه دلخواه خود، این فرآیند را سه تا چهار مرتبه در هفته تکرار کنید و بعد از یک ماه نتیجه را خواهید دید.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره منافذ باز پوست

ماست

ماست یکی دیگر از راه های سفید کردن پوست است. این ماده شگفت انگیز دارای مواد مغذی زیادی است که برای پوست مفید است. یکی از این مواد که در داخل ماست وجود دارد، اسید لاکتیک است که به روشن شدن پوست صورت کمک می کند.

ابتدا ماست را به آرامی روی پوست ماساژ داده و اجازه دهید چند دقیقه بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید. این کار را یک بار در روز به مدت چند هفته انجام دهید تا متوجه تغییرات چشمگیری در رنگ پوست خود شوید.

 سخن پایانی

هر روش از بین بردن تیرگی پوست را می‌توان برای اهداف خاصی مورد استفاده قرار داد. کرم‌ها و ژل‌ها اغلب برای ایجاد یک اثر سفیدکنندگی کلی استفاده می‌شوند، اگرچه درمان‌های خانگی و با استفاده از مواد طبیعی بدون عوارض بوده و نتیجه‌ی چشمگیری به همراه خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.