نکات زیبایی, دانستنی ها

همه چیز درباره کراتین مو

کراتین مو یکی از روش‌های مهم و شیمیایی جهت استحکام، صافی و درخشندگی موها شناخته می‌شود و به طور معمول این عمل در سالن‌های آرایشی صورت می‌گیرد. اگر برای لخت و براق شدن موهای تان روش کراتینه کردن مو را انتخاب کردید بهتر است همه چیز را درباره کراتینه کردن مو بدانید. پس با ما همراه باشید.

کراتین مو چیست؟

کراتین به عنوان پروتئین سازنده‌ی مو، ناخن و پوست بدن انسان محسوب می‌شود. عمل کراتین بر روی مو به معنای نرم کردن فولیکول‌های موی آسیب دیده به جهت داشتن موی لخت و نرم است. حتما تا بحال نام کراتینه مو معروف به صاف کردن مو به روش برزیلی را شنیده اید که بیشتر افراد تصاویر قبل و بعد از کراتیه مو را به اشتراک می‌گذارند. کراتین مو به عنوان روشی مؤثر برای درمان مو به شمار می‌آید در صورتیکه تاثیرات کراتین مو برای چند ماه ماندگاری دارد و با مزایا و معاینی نیز همراه است.

بیشتر بخوانید: علت سفیدی مو‌ در جوانی چیست؟

مراقبت های قبل از کراتینه مو

قبل از آن که تصمیم بر کراتینه کردن موهای خود گرفتید، بهتر است از مناسب بودن کراتینه برای موهای خود اطمینان حاصل کنید. تنها به این نکته اکتفا نکنید که دیگران بهترین نتیجه را کسب کرده اند و در نظر داشته باشید که شرط اول برای کراتینه مو، داشتن مویی فر یا وز است. کراتینه برای موهای صاف و نرم نه تنها توصیه نمی شود، بلکه ممکن است باعث آسیب به موهای شما هم شود. همچنین یافتن آرایشگر متخصص در این زمینه نکته بسیار مهمی است. فرمول مواد کراتینه برای موهای مختلف متفاوت است. اطمینان داشته باشید که آرایشگر شما مهارت کافی جهت بکار بردن بهترین فرمول برای موهای شما را داشته باشد.

مزایای کراتین مو

مراحل انجام کراتینه مو

به طور معمول فرآیند کراتینه کردن مو با شست‌و‌شوی موها آغاز می ‌شود. ابتدا موها با شامپوی قبل از کراتین شسته می‌شوند و خیسی آن تا حدودی با حوله گرفته می‌شوند. در این مرحله لازم نیست که موها به طور کامل خشک شوند؛ به عبارتی باید کمی نم دار باشند. در این مرحله اگر موهای شما نیاز به اکسیژن تراپی و آبرسانی داشته باشد برای شما انجام می شود. چرا که این کار به احیای موهای شما بسیار کمک می‌کند.

حال نوبت به مرحله اصلی می‌رسد. در این مرحله، مواد کراتین روی موها قرار می‌گیرند. این مواد با توجه به دستورالعمل و توصیه‌های مواد مصرفی میبایست نزدیک ۳۰ دقیقه الهی یک ساعت روی موها باقی بمانند تا اثرگذار باشند. مواد کراتین به دلیل آزاد کردن فرمالدهید باعث سبب چشم و مجاری تنفسی می‌شوند. جهت پیشگیری از این موضوعات بهتر است در مقابل باد پنکه این کار انجام شود. اگر در زمان استراحت مواد از سشوارهای سالنی استفاده کنید باعث سرعت بخشیدن به کارها و بهبود عملکرد مواد می‌شود.

پس از گذشت زمان کافی، اتوکشی موها آغاز می‌شود. در این مرحله از اتو موهایی مخصوص این کار با درجه حرارت بالا استفاده می‌شود تا بهترین نتیجه بدست آید. سپس موها با شامپو یا ماسک بعد از کراتین شست‌وشو داده می‌شوند تا موارد کراتینه از موها پاک شوند. ممکن است مواد شما نیاز به قرنطینه داشته باشد. منظور از قرنطینه زمانی بین 1 تا 3 روز است که به شما پیشنهاد می‌شود موهای خود را نشویید تا مواد کراتینه حداکثر تاثیر چشمگیری بر روی موهای شما داشته باشد. فرآیند کراتین مو ممکن است چند ساعتی طول بکشد.

مراقبت های بعد از کراتینه مو

کراتینه مو به عنوان روشی ترمیمی به حساب می‌آید، اما به این نکته توجه داشته باشید که این عمل خود به مراقبت نیاز دارد. به طور معمول شامپوهای مخصوصی برای بعد از کراتینه وجود دارد که آرایشگر شما با توجه به ویژگی های خاص موی خودتان پیشنهاد خواهد کرد. همچنین شاید تا چهل و هشت ساعت قادر به شستن موها یا بستن آن ها نباشید.

بیشتر بخوانید: کلاژن تراپی چیست؟‌چگونه باعث جوانسازی پوست می‌شود؟

مزایای کراتینه کردن مو

فرآیند کراتین مو باعث به وجود آمدن یک لایه محافظی بر ساقه موی شما در برابر عوامل آسیب زا خارجی می‌شود و ساقه موی شما را از شکنندگی حفظ می‌کند و مقاومت آنها را در برابر استفاده از وسایل حرارتی حالت دهنده مو و یا عوامل محیطی مثل اشعه خورشید و آلودگی محیطی افزایش می‌دهد. بافت و ساختار موی شما را با پر کردن ناهمواری‌های موجود در ساختار ساقه مو و کوتیکول‌ها یکدست خواهد کرد و با این کار موجب افزایش ضخامت موهای نازک و آسیب دیده نیز خواهد شد. کراتین مو یک فرآیند موقتی بوده که سبب بخشیدن درخشندگی خاصی به ظاهر موی شما خواهد شد. این پروسه نیاز به تمدید و ترمیم روزانه ندارد و وز موهای شما را به طور کامل از بین می‌برد و امکان حالت دهی آن‌ها را نیز بسیار بیشتر خواهد کرد.

همه چیز درباره کراتین مو

معایب کراتینه مو

توجه داشته باشید که کراتین مو بیشتر به ظاهر مو اهمیت می‌دهد تا سلامت مو در نتیجه تبلیغاتی که برای این فرآیند ارائه می شود طوری عنوان شده اند که به مخاطب این حس را القا کنند که کراتینه مو نه تنها ضرری ندارد بلکه باعث حال خوب ناشی از زیبایی می شود. در نتیجه پیشنهاد می‌شود با در نظر داشتن همه معایب و مزایای این عمل تصمیم نهایی خود را بگیرید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

سخن پایانی

هدف فرآیند کراتینه مو بازسازی نواحی آسیب دیده ی مو با استفاده از ماده ای است که مو از آن ساخته شده است. کراتین پروتئینی قوی است که ماده ی اصلی برای محافظت و استحکام مو می باشد و با افزایش سن و استفاده از مواد شیمیایی درصد آن در مو کاهش پیدا می کند. در این مقاله مزایا، معایب و روند کار را بررسی نمودیم. امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شده باشند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.