سبک زندگی, نکات زیبایی

سولاریوم چیست؟ چگونه سبب برنزه شدن پوست می‌شود؟

سولاریوم چیست؟ چگونه سبب برنزه شدن پوست می‌شود؟

سولاریوم چیست؟ چگونه سبب برنزه شدن پوست می‌شود؟؛ در ایران، استفاده از دستگاه سولاریوم به عنوان روشی برای بدست آوردن پوستی برنزه و جذاب، رواج یافته است. برخی افراد با آگاهی کامل از این دستگاه، از آن استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر فقط به دنبال بدست آوردن پوستی برنزه هستند و اطلاعات کافی درباره عملکرد دستگاه ندارند. اما سوال اینجاست که چگونه دستگاه سولاریوم، باعث برنزه شدن پوست می شود؟

بین نور خورشید و سولاریوم کدام را انتخاب کنیم؟

از آنجایی که پوست انسان برای انجام فعالیت های ضروری به نور خورشید نیاز دارد، انتخاب بین نور خورشید و سولاریوم برای بدست آوردن پوستی برنزه و جذاب، مهم است. در واقع، نور خورشید یکی از راه های جذب ویتامین دی و کلسیم است و به طور غیر مستقیم به پوست کمک می کند. به همین دلیل، انتخاب بین نور خورشید و سولاریوم باید با دقت و با توجه به نیازهای پوستی و سلامتی صورت گیرد.

اگر پوست شما روشن تر است، نیاز به مراقبت بیشتری در برابر نور خورشید دارید، زیرا میزان تحمل شما در برابر نور خورشید کمتر از افراد رنگین پوست یا آفتاب سوخته است. در چند سال اخیر، با پدیده سوراخ شدن لایه اوزون، تابش اشعه های مضر به زمین شدیدا افزایش یافته است. این اشعه ها علاوه بر اثرات مضر بر روی پوست، بر سلامت کل بدن نیز تاثیرات منفی دارند که جبران ناپذیر هستند. بنابراین، برای مراقبت از پوست و سلامتی بدن، باید از نور خورشید در حد معقول استفاده کرده و از محافظت های لازم مانند استفاده از کرم ضد آفتاب و پوشیدن لباس های مناسب در برابر نور خورشید استفاده کنید.

مزایای برنزه کردن پوست با سولاریوم

استفاده از دستگاه سولاریوم برای برنزه کردن پوست، هیچ برتری خاصی نسبت به نور خورشید ندارد. در کشورهایی مانند آمریکا، کانادا و برزیل، استفاده از این روش ها برای برنزه کردن پوست به شدت رواج دارد. با این حال، باید توجه داشت که این کشورها به ترتیب بالاترین آمار ابتلا به سرطان های پوستی را دارند. از آنجا که در دستگاه سولاریوم نیز از اشعه های و پرتو های مضر استفاده می شود، کسانی که از این دستگاه برای برنزه کردن پوست خود استفاده می کنند، بیشتر در معرض ابتلا به مشکلات پوستی هستند. بنابراین، بهتر است از استفاده از دستگاه سولاریوم خودداری کرده و از محافظت های لازم مانند استفاده از کرم ضد آفتاب و پوشیدن لباس های مناسب در برابر نور خورشید استفاده نمایید.

همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله فواید بی‌نظیر روغن نارگیل برای پوست صورت را نیز مطالعه نمایید.

مزایای برنزه کردن پوست با سولاریوم

در صورتی که می‌خواهید از دستگاه سولاریوم برای برنزه کردن پوست استفاده کنید، باید با مزایا و معایب این روش آشنا باشید و با دید باز به انجام آن اقدام کنید. اگرچه دستگاه سولاریوم مخالفان زیادی دارد، اما برخی مزایای آن نیز بیان شده است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

یکی از مزایای استفاده از دستگاه سولاریوم برای برنزه کردن، مدت زمان کوتاه آن است. با استفاده از دستگاه سولاریوم می‌توانید در مدت زمان کوتاهی برنزه شوید، در حالی که برای برنزه شدن با حضور در آفتاب، ممکن است مدت‌ها طول بکشد. با این حال، باید توجه داشت که استفاده از دستگاه سولاریوم ممکن است باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان پوستی و مشکلات پوستی شود.

یکی از مزایای استفاده از دستگاه سولاریوم برای برنزه شدن، تأمین مقدار زیادی ویتامین D برای پوست است. اشعه ماورای بنفش یا UV می‌تواند باعث تولید مقدار زیادی ویتامین D در پوست شود، در حالی که این مسئله با حضور در آفتاب در مقادیر کمتری رخ می‌دهد.

استفاده از حمام آفتاب ممکن است باعث سوختگی‌های متعدد در پوست شود، اما برنزه کردن با سولاریوم این عارضه را ندارد. با این حال، باید توجه داشت که در صورت عدم رعایت موارد بهداشتی، استفاده از سولاریوم ممکن است باعث سوختگی پوست شود. به عنوان مثال، استفاده از دئودرانت ممکن است باعث سوختگی پوست شود. علاوه بر این، سولاریوم می‌تواند در درمان جوش و آکنه مؤثر باشد. اگر علت ایجاد جوش‌های پوستی شما چربی بیش از حد پوست است، سولاریوم با خشک کردن پوست می‌تواند جوش‌ها را از بین ببرد.

انواع رنگ‌های سولاریوم

انواع رنگ‌های سولاریوم

در هنگام استفاده از سولاریوم برای برنزه شدن، باید رنگ پوست مورد نظر خود را مشخص کنید. انواع مختلفی از رنگ‌های سولاریوم، از رنگ شکلاتی ملایم تا رنگ برنزه تیره وجود دارند که می‌توانید انتخاب کنید. رنگی که به پوست شما می‌چسبد، به تعداد جلسات سولاریوم، رنگ پایه پوست شما، مدت زمان هر جلسه و عوامل دیگری که در این فرایند موثر هستند، بستگی دارد. برای بهترین نتیجه در برنزه شدن با سولاریوم و تسریع روند برنزه شدن، می‌توانید از انواع رنگ‌های سولاریوم و لوسیون پیش از سولاریوم استفاده نمایید. این لوسیون‌ها و رنگ‌ها می‌توانند رنگ‌گیری شما را سرعت بخشند.

این رخداد با تحریک ملانین‌های پوستی و هم‌چنین افزایش جذب اشعه فرابنفش اتفاق می‌افتد. در صورتی که می‌خواهید بدانید که با چند جلسه سولاریوم رنگ می‌گیریم، میبایست به شما بگوییم که این مسئله تحت تأثیر عوامل متعددی است؛ اما در مجموع با 4-5 جلسه سولاریوم تغییرات مطلوبی را در رنگ پوستتان مشاهده می‌کنید. (ژل پلوریال کلاسیک اورجینال)

سخن پایانی

پوست به عنوان وسیع‌ترین اندام بدن، نقش بسیار زیادی در زیبایی انسان ایفا می‌کند. پوست از بافت‌های مختلفی تشکیل شده و به همین علت در تعریف علمی به عنوان یک اندام در نظر گرفته می‌شود. سلامت پوست یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن توجه داشت؛ زیرا داشتن پوستی سالم، بر زیبایی شما می‌افزاید و اعتماد به نفستان را افزایش می‌یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.