نکات زیبایی

میزان ماندگاری ژل لب چقدر است؟

با بالا رفتن سن، شرایط آب و هوایی بد و یا استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی نامطلوب و متفرقه، پوست با گذشت زمان دچار تغییراتی اعم از چین و چروک و افتادگی می‌شود. تزریق ژل و بوتاکس یکی از روش‌های علمی و مدرن برای رفع این چین و چروک‌ها و کمک به کلاژن‌سازی پوست است. همچنین از این متد جدید برای انجام عمل‌های زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدت زمان ماندگاری ژل لب چقدر است؟

میزان و مدت زمان ماندگاری ژل لب به نوع آن نیز مرتبط بوده و می‌تواند بین 3 ماه تا 18 ماه ماندگار باش . شما تنها با توجه به یک سری نکات ساده در مراقبت از ژل لب، می‌توانید ماندگاری ژل لب‌های خود را بالا ببرید. در ادامه به بررسی این نکات خواهیم پرداخت. عوامل متعددی در ماندگاری بیشتر ژل دخیل هستند که به شرح زیر است:

  • ژنتیک فرد
  • سبک زندگی
  • نوع و برند ژل
  • مهارت و تکنیک پزشک در تزریق
  • رعایت مراقبت‌های پس از تزریق ژل لب

ماندگاری ژل لب

ماندگاری ژل‌ها در مرحله دوم و سوم

به طور معمول ژل‌های باکیفیت در مرحله دوم و سوم تزریق با بافت محل تزریق، ترکیب شده و بدون ایجاد هر نوع عارضه‌ای می‌توانند بیشترین میزان ماندگاری را دارا باشند. باید به این نکته توجه داشت که در صورتی که ژل مورد استفاده مرغوبیت بالایی نداشته باشد، در اولین مرحله از تزریق ژل و بوتاکس، ماندگاری بالایی از خود نشان می‌دهد اما ممکن است به صورت گلوله ‌گلوله نمایان شود و سبب ایجاد عارضه و حساسیت شود.

اغلب ماندگاری ژل لب بین 6 الی 12 ماه است. البته برخی از فیلرهای لب با برندهای مختلف که تأییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) را دارند، میزان ماندگاری ژل لب در آن‌ها متفاوت بوده و حتی تا 2 سال نیز ممکن است ماندگار باشند. البته ماندگاری ژل‌ها نیز کاملا با میزان جذب پوست هر شخص، مستقیما در ارتباط است.

بیشتر بخوانید : نقاط تزریق بوتاکس‌ در صورت کدام است؟

مراقبت‌های پس از تزریق ژل لب

همانگونه که پیش تر بیان نمودیم، مراقبت‌‌های پس از تزریق روی ماندگاری بیشتر ژل لب تأثیر چشمگیری دارد. در نتیجه توصیه می‌شود

تا یک روز پس از تزریق ژل لب:

  1. آرایش نکنید.
  2. از انجام حرکات ورزشی شدید خودداری کنید.
  3. در معرض نور شدید خورشید یا گرمای زیاد قرار نگیرید.

تا ۷۲ ساعت پس از تزریق ژل لب:

  1. لب‌ها و محل تزریق را ماساژ ندهید.
  2. از گاز زدن ساندویچ، کشیدن سیگار، قلیان و پیپ خودداری کنید.

تا ۲ هفته پس از تزریق ژل لب:

  1. از رفتن به سونا و حمام داغ خودداری نمایید.
  2. با آب ولرم دوش بگیرید.

وضعیت ورزش کردن پس از تزریق ژل چگونه خواهد بود؟

توصیه می‌شود تنها یک تا سه روز پس از تزریق ژل لب از ورزش کردن خودداری نمایید. بعد از این مدت می‌توانید به ورزش کردن ادامه دهید؛ البته پیشنهاد می‌شود از انجام ورزش‌های سنگین خودداری نمایید. ورزش کردن سبب دور شدن سموم و عفونت از شما خواهد شد.

ماندگاری ژل لب‌ها

هزینه تزریق ژل لب چقدر است؟

تزریق ژل لب در مناطق مختلف از لب صورت می‌گیرد و عوامل متعددی می‌تواند هزینه نهایی تزریق ژل لب را تحت تاثیر خود قرار دهند. با در نظر داشتن نوع ژلی که استفاده می‌شود هزینه تزریق ژل نیز تغییر میابد. با توجه به اینکه ماندگاری ژل لب در هر برندی متفاوت خواهد بود، می‌توان اینگونه بیان نمود که ماندگاری و برند ژل یکی از مهم ترین عواملی است تغییر دهنده قیمت تمام شده تزریق ژل می‌باشد. اساس برآیند هزینه تزریق ژل لب، عواملی همچون تعداد سرنگ ها، نحوه و تکنیک تزریق و حجم ژل مورد نیاز برای فرم دهی می‌باشند.

سخن پایانی

هنگامی که روش تزریق ژل به عنوان یک متد متداول و در عین حال تاثیرگذار جهت از بین بردن چین و چروک معرفی و عرضه شد، بسیاری از محققان با تولید انواع مختلف ژل‌های تزریقی به جامعه پزشکی کمک کردند تا با آزادی عمل کامل این ژل‌ها را انتخاب کنند. این ژل‌ها در زمینه زیبایی نیز امروزه بسیار کاربردی هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.