مراقبت و بهداشت, نکات زیبایی

مراقبت از لب و روش‌های مختلف برای داشتن لب‌هایی زیبا

پوست لب در مقایسه با پوست سایر اعضای بدن بسیار نازک و لطیف است. می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که پوست ناحیه لب بسیار راحت ترک می‌خورد و پوسته پوسته می‌شود. لب‌ها تعداد غدد چرب ساز بسیار اندک بوده که در نهایت توانایی آن‌ها در حفظ و مراقبت از خود بسیار پایین است.
اغلب خشک شدن و ترک خوردن لب‌ها در فصل سرما اتفاق می‌افتد و هوای سرد و خشک علت خشکی آن به حساب می‌آید‌ اما گاهی این مسائل تنها محدود به فصل زمستان ختم نمی‌شوند. هوای خشک،نور خورشید و باد نیز در دیگر ایام سال سبب خشکی لب‌ها می‌شوند.

اهمیت مراقبت از لب‌ها

لب‌های صورتی رنگ نشان از سلامتی فرد به همراه دارند و به صورت جذابیت می‌بخشند. زیبایی و شادابی لب‌ها در زیبایی لبخند تاثیر چشمگیری داشته و چهره را خاص و زیباتر نمایان می‌کند. در کنار اهمیت بالای لب‌ها در شادابی چهره، مراقبت از این عضو کار بسیار مهمی تلقی می‌شود؛ چرا که لب‌ها ظریف‌ترین و حساس‌ترین قسمت صورت محسوب می‌شوند.

در ساختار لب، چربی وجود نداشته و به همین امر سبب می‌شود تا لب‌ها به مراقبت بیشتری نیاز داشته باشند تا دچار خشکی، ترک خوردگی و تیرگی نشوند. با رعایت اصولی که در اینجا به آ‌ن‌ها اشاره می‌کنیم می‌توان لب‌های خوشرنگ و طبیعی داشت.

چند توصیه برای مراقبت از لب و زیبایی آن

چند توصیه برای مراقبت از لب و زیبایی آن

هنگامی که د‌‌ر معرض هوای خشک قرار می‌گیرید‌‌، از ترکیبی استفاد‌‌ه نمایید‌‌ که علاوه بر نگهد‌‌اری رطوبت طبیعی از تأثیر خشکی محیط نیز پیشگیری نماید‌‌. د‌‌ر این موارد‌‌ استفاد‌‌ه از ترکیباتی توصیه می‌شود‌‌ که شامل چند‌‌ین ماد‌‌ه محافظت کنند‌‌ه بود‌‌ه و بتوانند‌‌ از لب‌ها به خوبی حافظت کنند‌‌. د‌‌ر سال هر زمان که د‌‌ر معرض نور خورشید‌‌ قرار می‌گیرید‌‌ از ضدآفتاب حفاظتی مناسب استفاد‌‌ه کنید‌‌. عیار حفاظتی نشان د‌‌هند‌‌ه آن است که برای چه مد‌‌ت زمانی، فرد‌‌ می‌تواند‌‌ پیش از پید‌‌ایش آفتاب سوختگی، د‌‌ر آفتاب باقی بماند‌‌.

مشکلات متداول مرتبط با لب‌ها

شکاف لب‌ها
اغلب شکاف لب‌ها پس از خوابیدن در هوای خشک‌ روی‌ می‌دهد.
تاول و تبخال
تاول و تبخال زخم‌هایی هستند که به دلیل عفونت‌های ویروسی ظهور می‌کنند. این زخم ها شبیه تاول یا زخم باز هستند.
ترک لب
ترک لب احتمال دارد در هر فصل از سال پیش آید. برای جلوگیری و درمان، می توانید روزانه از یک بالم لب خوب استفاده نمایید.
خونریزی لب ها
به طور معمول این رخداد زمانی پیش می‌آید که پوست دور دهان بافت‌های کلاژن و الاستین را به مرور و با بالا رفتن سن یا مصرف دخانیات از دست می‌دهند.

بیشتر بخوانید: راهکارهای درمان ترک‌ لب ها

راهکارهای مراقبت از لب‌ها

  • لب‌هایتان را ماساژ بدهید

با استفاده از برخی روغن‌های مغذی می‌توان هر روز به مدت 5 دقیقه، لب هایتان را ماساژ داد. این کار سبب بهبود گردش خون و مراقبت از لب‌ها شده و مواد مغذی مورد نیاز آن را فراهم می‌نماید.

  • برای مراقبت از لب‌هایتان را آبرسانی کنید

یکی از متداول‌ترین دلایل خشکی لب‌ها، ننوشیدن آب کافی می‌باشد. نوشیدن هشت لیوان آب به طور روزانه، فواید بسیاری برای بدن و نقش بزایی در برجسته‌ به نظر رسیدن لب‌ها ایفا می‌کند.

  • از ویتامین E استفاده کنید

کپسول ویتامین E را به وسیله انگشتان خود باز نمایید و روغن آن را روی لب‌هایتان ماساژ دهید. ویتامین E سبب بهبود گردش خون شده و به تولید سلول‌های جدید پوست و نرمی لب‌ها کمک شایانی می‌کند.

  • رژیم غذایی سالمی داشته باشید

برنامه ریزی برای یک رژیم غذایی سالم، نه تنها برای پوست، بلکه برای مراقبت از لب نیز حائز اهمیت است.
ویتامین‌ها و سایر مواد مغذی، مستقیما بر لب‌هایتان اثرگذار خواهند بود. حفظ رژیم غذایی سالم، برای داشتن لب‌های زیبا بسیار مهم و الزامی است.

نکات داشتن لب‌هایی زیبا

  • از لب‌ها لایه برداری کنید

پیش از خواب، از یک کرم مرطوب کننده روی لب هایتان استفاده نمایید و پس از بیدار شدن با استفاده از یک حوله‌ی تمیز یا مسواک، پوست های خشک یا مرده آن‌ها را به آرامی جدا کنید. این امر سبب می‌شود تا گردش خون در لب‌ها افزایش یابد.

  • از رنگ‌های گیاهی طبیعی استفاده کنید

در صورتی که به روشنی طبیعی لب‌هایتان فکر می‌کنید، می‌توانید از رنگ‌های گیاهی طبیعی استفاده نمایید؛ چرا که گزینه مناسبی برای این کار محسوب می‌شوند. این مواد همچون رژ لب‌های سنگین و چرب، پوست لب را تحریک یا خشک نمی‌کنند. آب تمشک یا انار، می‌تواند به طور موقت رنگ لب‌های شما را صورتی کند.

  • قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید

رفتن به تختخواب با آرایش، برای پوست عوارض بسیاری به همراه دارد و لب‌ها نیز از این قاعده جدا نیستند. حتی در صورتی که در پایان روز هیچ اثری از رژ لب یا محصولات آرایشی دیگر روی لب هایتان دیده نمی‌شود، پیش از رفتن به رختخواب، با پاک کننده‌ی آرایش، آن‌ها را پاک نمایید.

سخن پایانی

امروزه، زیبایی طبیعی، جای استفاده متعدد و اغراق آمیز لوازم آرایشی را گرفته است و اغلب افراد مایلند چهره نچرال و طبیعی داشته باشند. برای اینکه ظاهر طبیعی و بدون آرایش شما زیبا و جذاب باشد، میبایست از پوست صورت خود به خوبی مراقبت و محافظت نمایید، به شادابی و زیبایی موهای خود اهمیت بدهید، از کرم دور چشم استفاده کنید و به سلامتی لب‌های خود بیش از پیش توجه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.