مراقبت و بهداشت, نکات زیبایی

همه چیز درباره مزایا و عوارض میکروپیگمنتیشن

کاندیدای مناسب انجام میکروپیگمنتیشن

همه چیز درباره مزایا و عوارض میکروپیگمنتیشن؛ امروزه آرایش دائم بسیار پر طرفدار است. میکروپیگمنتشیم یکی از این روش‌های مدرن بشمار می‌رود که با استفاده از دستگاه‌های مختلفی انجام می‌شو‌د. در این مطلب با ما همراه باشید تا با همه مزایا و عوارض این متد مدرن آشنا شوید.

میکروپیگمنتیشن چیست؟

 برای تعریف میکروپیگمنتیشن، باید بگوییم که این روش آرایش دائمی یک آرایش همیشگی را با استفاده از دستگاه‌های استاندارد مانند دستگاه پیچی و وسایل یک‌بار مصرف استریل به کاربر ارائه می‌دهد. در این روش، رنگدانه‌های زیست سازگار در عمقی خاص از لایه پوست کاشته می‌شوند که کمترین آسیب را به بافت پوست وارد می‌کند و توسط دکتر پوست و دکتر زیبایی انجام می‌شود. 

عوارض میکروپیگمنتیشن

در هنگام اجرای این روش آرایشی توسط پزشک، ممکن است برخی عوارض به وجود بیایند. به طور کلی، ممکن است در طی فرآیند درد و ناراحتی روی پوست حس کنید تا جایی که زخم شما بهبود یابد. همچنین، در صورت بروز عوارضی مانند تورم یا قرمزی پس از میکروپیگمنتیشن لب و ابرو، لازم است که به دکتر متخصص پوست مراجعه کنید. ️پوست شما باید به سرعت به حالت طبیعی بازگردد، زیرا عوارض میکروپیگمنتیشن لب و ابرو ممکن است شامل تورم یا قرمزی به صورت خفیف باشد و در صورت بهبود نیافتن، بهتر است به دکتر متخصص پوست مراجعه کنید.

عوارض میکروپیگمنتیشن

احتمال وقوع آلرژی در برابر لوازم آرایشی دائمی نیز بسیار کم است؛ اما برای اطمینان قبل از انجام میکروپیگمنتیشن، آزمایش حساسیت انجام می‌شود. سوزن‌های مورد استفاده در میکروپیگمنتیشن می‌توانند در پوست فرو روند و باعث خونریزی و پخش رنگدانه‌ها شوند. ایجاد زخم پس از پیگمنتیشن ممکن است به دلیل خطای انجام شده باشد. با توجه به موارد ذکر شده، توصیه می‌شود در ابتدا از بهترین دکتر پوست آنلاین مشاوره بگیرید و سپس به یک مرکز زیبایی با پزشکان متخصص و جراح زیبایی ابرو معتبر مراجعه کنید. 

بررسی تفاوت فیبروز و میکروپیگمنتیشن

فیبروز، همانطور که میکروپیگمنتیشن نیز یک روش آرایش دائمی است و شباهت‌هایی با هم دارند. اما تفاوت‌هایی نیز وجود دارد که در زیر توضیح داده میشود: در میکروپیگمنتیشن، سوزن‌ها به صورت عمیق‌تری وارد پوست میشوند، در حالیکه در فیبروز، عمق سوزن‌ها کمتر است. همچنین، دوام و طولانی مدت بودن نتایج در میکروپیگمنتیشن بیشتر است. اما فیبروز یا میکروبلیدینگ برخی مزایا نسبت به میکروپیگمنتیشن دارد که عبارتند از: طبیعی بودن نتایج، امکان تقلید روش‌های میکروبلیدینگ مو، مناسب بودن برای افرادی که موهایی ریز دارند.

میکروپیگمنتیشن چگونه انجام می‌شود؟

در میکروپیگمنتیشن، رنگ‌های معدنی ضدحساسیت تزریق می‌شوند تا زیر پوست با کمک سوزن‌های بسیار نازک قرار گیرند. رنگ به لایه دوم پوست نفوذ کرده و به طور کامل طبیعی به نظر می‌رسد، جلوه زیبا را در لب‌ها، چشم‌ها یا ابرو ایجاد می‌کند. افرادی که میکروپیگمنتیشن می‌کنند باید آموزش دیده و تجربه‌ای داشته باشند و برای جلوگیری از پخش شدن باکتری‌ها و آلودگی، از دستکش استفاده کنند. این روش با تاتوهای آرایشی تفاوت دارد. یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌ها این است که در میکروپیگمنتیشن از رنگدانه‌های متفاوتی استفاده می‌شود که با جوهر تاتو تفاوت دارند. در میکروپیگمنتیشن، این فرآیند کمتر تهاجمی انجام می‌شود. معمولاً میکروپیگمنتیشن بین بیست دقیقه تا نیم ساعت زمان می‌برد. 

همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله تاثیر بی‌نظیر ویتامین سی برای پوست صورت را نیز مطالعه نمایید.

چه اتفاقی بعد از میکروپیگمنتیشن برای پوست رخ می‌دهد؟

بعد از میکروپیگمنتیشن، اکثر بیماران احساس ورم در ناحیه مورد درمان می‌کنند. پزشکانی که میکروپیگمنتیشن را انجام می‌دهند، به شما توصیه می‌کنند که هر چند وقت یکبار از یخ استفاده کنید و همچنین از پماد‌های خاصی برای کاهش تورم و التهاب استفاده کنید. افرادی که میکروپیگمنتیشن را در ناحیه چشم انجام می‌دهند، ممکن است اشک ریختن را تجربه کنند که برای اکثر افراد اتفاق می‌افتد. به همین دلیل، بهتر است به کلینیک مربوطه مراجعه کرده و خود را دور از رانندگی قرار دهید. متخصص مربوطه می‌تواند مواد ضدعفونی‌کننده خاصی را برای پاکسازی مناطق آسیب دیده توصیه کند.‌

همچنین توصیه می‌شود که از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب خودداری کنید. شما باید از برخی محصولات و مواد غذایی مانند پراکسید هم پرهیز کنید، زیرا این مواد ممکن است تاثیر منفی بر رنگ داشته باشند. پس از میکروپیگمنتیشن، رنگی که در ابتدا مشاهده می‌شود، پررنگتر و تیره‌تر از آنچه می‌خواهید به نظر می‌رسد. اما در عرض چند هفته، این رنگ‌ها کم‌رنگ‌تر می‌شوند و به رنگ دلخواه شما تغییر می‌دهند. اگر تب، ضایعات پوستی، تورم یا سوزش بیش از حد را تجربه می‌کنید، حتماً این مسائل را با پزشک خود مطرح کنید.

کاندیدای مناسب انجام میکروپیگمنتیشن

کاندیدای مناسب انجام میکروپیگمنتیشن

میکروپیگمنتیشن یا آرایش دائمی می‌تواند برای آقایان و خانم‌ها مناسب باشد. این روش برای افرادی مناسب است که می‌خواهند ظاهر خود را با تغییراتی در خط رشد مو، ابرو، لب و سایر قسمت‌های صورت بهبود بخشند. همچنین، برای افرادی که حساسیت به لوازم آرایشی سنتی دارند و نمی‌توانند از آنها استفاده کنند، میکروپیگمنتیشن ایده آل است.

همچنین، افرادی که ناتوانی‌های جسمی دارند، عینک می‌زنند، لنز دارند یا چشمان حساسی دارند نیز می‌توانند از این روش بهره ببرند. با میکروپیگمنتیشن، این افراد دیگر نیازی به استفاده از لوازم آرایشی نخواهند داشت. علاوه بر زیبایی ظاهر، میکروپیگمنتیشن برای اهداف پزشکی نیز استفاده می‌شود. به این روش درماپیگمنتیشن نیز گفته می‌شود و برای پوشاندن زخم‌ها، جای زخم‌ها و جوش‌ها، اصلاح عیوب لب، بازسازی سینه در افرادی که درمان شیمی‌درمانی می‌کنند و همچنین برای عمل بازسازی سینه استفاده می‌شود. (فیلر نیوویا مدل اینتنس ال وی اورجینال)

سخن پایانی

در این مطلب، درباره روش آرایش دائمی میکروپیگمنتیشن صحبت کردیم و تفاوت آن با سایر روش‌ها را توضیح دادیم. همچنین، میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ ابرو را بیان کردیم و اختلافاتشان را توضیح دادیم. اگر شما هم علاقمند به انجام کارهای آرایشی هستید و می‌خواهید همیشه آراسته به نظر برسید، می‌توانید روش مناسب خود را انتخاب کرده و دست به کار شوید.

البته، لازم به ذکر است که این روش‌ها قیمت‌های متفاوتی دارند؛ به عنوان مثال، قیمت میکروپیگمنتیشن چشم با قیمت میکروپیگمنتیشن ابرو و هزینه میکروپیگمنتیشن موی سر و غیره متفاوت است. بنابراین، اگر می‌خواهید اطلاعاتی درباره هزینه میکروپیگمنتیشن چشم، میکروپیگمنتیشن سر، هزینه میکروپیگمنتیشن لب و غیره به دست آورید، می‌توانید با مراکز زیبایی معتبر تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.